بزرگ‌ترین اتوبوس جهان، قدیمی‌ترین خانه دایناسور و ترن هوایی خطرناک عناوین خبرهای گشتی در دنیای خبرها است.

ترن هوایی

کوکائین در سازمان ملل

نیویورک: سخنگوی دپارتمان پلیس نیویورک از کشف یک محموله 16 کیلوگرمی کوکائین در مقر سازمان ملل خبر داد.

به گفته وی این محموله مواد‌مخدر هفته گذشته به مقر سازمان ملل فرستاده شده بود. پاول براون، سخنگوی پلیس نیویورک گفت: این محموله مواد‌مخدر را داخل یک بسته سفید رنگ که لوگویی شبیه به لوگوی سازمان ملل روی آن حک شده بود، کشف کردند و از آنجا که روی این بسته هیچ نام و نشانی وجود نداشت، کارکنان شرکت پست با دیدن لوگوی سازمان ملل آن را به مقر این سازمان ارسال کردند. گفتنی است مسئولان پس از اسکن این بسته به آن مشکوک شده و پس از بررسی آن بسته‌های مواد‌مخدر را پیدا کردند.

بزرگ‌ترین اتوبوس جهان

پکن: بزرگ‌ترین اتوبوس جهان با طول 25متر در چین پرده برداری شد. این اتوبوس که گنجایش 300مسافر را دارد قادر است با سرعت 80کیلومتر بر ساعت حرکت کند. به گفته مقامات چینی اتوبوس یاد شده قرار است در مسیر‌های پر ازدحام پکن و هانگزو رفت‌وآمد کند. این اتوبوس 3 اتاقک بزرگ دارد که هر کدام با یک بخش آکاردئونی از دیگری جدا می‌شود. به گفته کارشناسان از آنجا که دولت چین با ترافیک ناشی از خودرو‌ها روبه‌روست سعی می‌کند با استفاده از این وسایل نقلیه حجم خودرو‌های شخصی را در خیابان‌ها کاهش دهد.

ترن هوایی خطرناک

لندن: ترن هوایی جدید یکی از پارک‌های لندن (rollercoaster) طی یک آزمایش، اندام‌های عروسک‌هایی که روی آن سوار کرده بودند را قطع کرد تا جایی که دست و پای برخی عروسک‌ها چند صد‌‌متر آنطرف‌تر پیدا شد. این دستگاه که برای ساخت و طراحی آن بیش از 20میلیون پوند صرف شده بود به دستور مقامات پارک باید به‌سرعت مورد بازبینی قرار بگیرد. از آنجا که تا برگزاری المپیک کمتر از 50روز وقت باقی مانده است اداره‌کنندگان این پارک اصرار دارند که مهندسان و طراحان هر چه سریع‌تر مشکلات فنی آن را برطرف کنند.

قدیمی‌ترین خانه دایناسور

کیپ تاون: قدیمی‌ترین آشیانه‌هایی که دایناسورهای گیاهخوار در 190 میلیون سال قبل در آنها از جوجه‌های خود مراقبت می‌کردند در آفریقای جنوبی کشف شد. این آشیانه‌ها در سنگ‌های رسوبی دوره ژوراسیک در پارک ملی گولدن گیت هایلندز در آفریقای جنوبی شناسایی شدند.تا به حال دست‌کم 10 آشیانه کشف شده است که هر یک از آنها محتوی بقایای 34 تخم با قطر بین 6 و 7 سانتی‌متر هستند. همچنین، در میان این بقایای فسیلی آثاری از جوجه دایناسورها نیز کشف شده که به گفته دیرینه شناسان نشان می‌دهد این جوجه‌ها تا زمانی که اندازه آنها به دو برابر قدشان در زمان تولد برسد در آشیانه می‌مانده‌اند.

کد خبر 158456
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز